جام جهانی 2022| بلیت یک هشتم نهایی در جیب هلند و سنگال/ کادوی شیرهای ترانگا به مانه در شب صدرنشینی لاله‌های نارنجی + فیلم

18:50 - 08 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۵۱۱۴
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
دور سوم از مرحله گروهی جام جهانی 2022 با برگزاری 2 دیدرا همزمان از ساعت 18:30 آغاز شد.

خبرگزاری میزان - دهمین روز از مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ با برگزاری 2 دیدار حساس از گروه A آغاز شد که در یکی از بازی‌ها تیم ملی هلند از ساعت 18:30 در استادیوم البیت شهر الخور رفته است و در بازی همزمان و در نبردی که حکم مرگ و زندگی را دارد اکوادور و سنگال در استادیوم بین‌المللی خلیفه شهر دوحه رو در روی هم قرار گرفتند.

تیم ملی هلند در دیداری کاملا یک طرفه موفق شد با نتیجه 2 بر صفر از سد قطر بگذرد تا لاله‌های نارنجی با کسب دومین برد خود و با 7 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه A راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند و چهارمین تیمی باشند که پس از فرانسه، برزیل و پرتغال به جمع 16 تیم نهایی راه پیدا می‌کنند.

در سوی مقابل با قبول 3 شکست متوالی و بدون امتیاز و تفاضل گل 6- ضمن قرار گرفتن در گروه بدرترین آمار میزبان‌های جام جهانی را در بیست و دو دوره اخیر ثبت کنند.

برای هلند کودی گاکپو(26) و فرانکی دی‌یونگ(50) گلزنی کردند و این در حالی بود که گاکپو با زدن 3 گل در 3 بازی متوالی رکوردی جدید برای لاله‌های نارنجی ثبت کرد. پیش از گاکپو، یوهان نیسکنز (1974)، دنیس برگ‌کمپ (1994) و وسلی اسنایدر (2010) موفق به گلزنی در سه مسابقه پیاپی برای هلند در جام جهانی شده بودند.

در دیدار همزمان تیم ملی اکوادور در حالی به مصاف سنگال رفت که نماینده آمریکا در صورت کسب یک تساوی هم به دور حذفی راه پیدا می‌کرد، اما در پایان این نبرد مرگ و زندگی این شیرهای ترانگا بودند که موفق شدند در دیداری مهیج با نتیجه 2 بر یک از سد اکوادور بگذرند تا سنگال در دومین حضور خود در ادوار جام جهانی برای دومین بار به مرحله یک هشتم نهایی برسد.

سنگالی‌ها که نیاز مبرم به برد داشتند بازی را تهاجمی‌تر آغاز کردند و در دقیقه 44 اسماعیلا سار با گلزنی از روی نقطه پنالتی شیرهای ترانگا را پیش انداخت، اما در دقیقه 68 تعویض‌های اکوادوری‌ها جواب داد و مویزس کایسدو گل تساوی را وارد دروازه مندی کرد. سنگالی‌ها که در یک قدمی حذف بودند با گل کالیدو کولیبالی در دقیقه 70 موفق شدند در نهایت 2 بر یک به برتری برسند و به عنوان پنجمین تیم راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند.

*جدول گروه A در پایان دور سوم:


در سایر بازی‌های روز دهم و از گروه B تیم ملی ایران از ساعت 22:30 در نبردی سرنوشت‌ساز به مصاف آمریکا می‌رود و انگلیس رو در روی ولز قرار می‌گیرد.

*قطر صفر – هلند 2

گل: کودی گاکپو(26) و فرانکی دی‌یونگ(50)

کارت زرد: ناتان آکه(52) از هلند

داور: باکاری گاساما(گامبیا)/ کمک داور اول: الویس نوپوئه/ کمک داور دوم: محمد احمد کمال

*ترکیب تیم ملی قطر:

مشعل برشام (دروازه‌بان)، بوعالم خوخی، پدرو میگل، عبدالکریم حسن، اسماعیل محمد(85 - موساب خدر)، حسن الهیدوس(64 - علی اسدالله)، همام احمد، عاصم مادیبو(64 - کریم بوضیاف)، عبدالعزیز حاتم(85 - احمد علاء الدین)، اکرم عفیف و المعز علی(64 - محمد مونتاری)

*ترکیب تیم ملی هلند:

آندریاس نوپرت (دروازه‌بان)، یورین تیمبر، ناتان آکه، دنزل دامفرایز، مارتین درون(82 - تئون کوپمینرس)، فرانکی دی‌یونگ(86 - کنت تیلور)، دنی بلیند، دیوی کلاسن(66 - استیون برگویس)، ممفیس دیپای(66 - وینسنت یانسن)، کودی گاکپو(82 - ووت وگورست)، ویرجیل فن‌دایک

*گل اول هلند به قطر توسط کودی گاکپو(26):

*گل دوم هلند به قطر توسط فرانکی دی‌یونگ(50):

***********************************************************************************************************

*اکوادور یک – سنگال 2(تا دقیقه 90)

گل: اسماعیلا سار(44) و کالیدو کولیبالی(70) برای سنگال/ مویزس کایسدو(68) برای اکوادور

کارت زرد: ادریس گانا گویه(66) از سنگال

داور: کلمنت تورپین (فرانسه)/ کمک‌ها: نیکلاس دانوس و سیریل گرینگور (فرانسه)/ داور چهارم: ایستوان کواچ (رومانی)/ داور ویدیویی: جروم بریزارد (فرانسه)

*ترکیب تیم ملی اکوادور:

هرنان گالیدز، فلیکس تورس، پیرو هینکاپی، آنجلو پرسیادو(85 - جکسون پوروزو)، پرویس استوپینان، مویسس کایسدو، آلان فرانکو(46 - جرمی سارمینتو)، کارلوس گروئزو(46 - خوزه کیفونتس)، گونزالو پلاتا، مایکل استرادا(64 - دیورکیف رآسکو)، انر والنسیا

*ترکیب تیم ملی سنگال:

ادواردو مندی(دروازه‌بان)، کالیدو کولیبالی، اسماعیل یاکوبس، عبدو دیالو، ادریسا گاناگی، اسماعیلا سار، یوسف سابالی، پاپه گی، پاپه سیس(74 - نامپالیس مندی)، بولایه دیا(5+90)، ایلیمان اندیایه(75 - احمدو بامبا دینگ)

*گل اول سنگال به اکوادور توسط اسماعیلا سار(44):

*گل اول اکوادور به سنگال توسط مویزس کایسدو(68):

*گل دوم سنگال به اکوادور توسط کالیدو کولیبالی(70):

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *